Η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας θα επιφέρει δραματικές επιπτώσεις στην περιοχή, προειδοποιεί ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής

   Αυξήσεις τιμών στα εισιτήρια των πλοίων από και προς Ιταλία και άλλους προορισμούς, απολύσεις εργαζομένων, χειρότερες εργασιακές σχέσεις και μειωμένα έσοδα στο Δημόσιο, εκτιμά ότι θα είναι ορισμένες από τις συνέπειες που θα επέλθουν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού της Θεσπρωτίας ο ειδικός αγορητής του κομμουνιστικού κόμματος. 

   Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής επί του νομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας που αφορά στις συμβάσεις παραχώρησης των λιμανιών της Ηγουμενίτσας και της Θεσσαλονίκης, κατήγγειλε ότι προωθούνται νέα προνόμια για τα μονοπώλια των λιμενικών μεταφορών και εγκαταστάσεων, φέρνοντας ως παράδειγμα τη διάταξη που απαγορεύει στους δήμους να επιβάλλουν ανταποδοτικά τέλη και ΕΝΦΙΑ στους επιχειρηματικούς ομίλους που δραστηριοποιούνται στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας.

   Υποστήριξε ότι τα λιμάνια Ηγουμενίτσας, Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης αποτελούν τη λεγόμενη Εγνατία των λιμανιών, που έχει κομβική θέση στους επιχειρηματικούς και γεωπολιτικούς στόχους της εγχώριας αστικής τάξης, αλλά όχι του ελληνικού λαού. Προς επιβεβαίωση, ανέφερε ότι μοναδικό κριτήριο για το τι έργα, ποιες υποδομές θα πραγματοποιηθούν στα λιμάνια δεν είναι οι  ανάγκες του λαού, αλλά τα κέρδη και τα συμφέροντα για κάθε περιοχή, αλλά και οι ευρωατλαντικοί σχεδιασμοί στο πλαίσιο των γεωστρατηγικών ανταγωνισμών των ιμπεριαλιστών. Τέτοιου είδους συμβάσεις, είπε ο βουλευτής του ΚΚΕ, συνεχίζουν να ενισχύουν ποικιλοτρόπως τα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, καθώς η πολιτική της «απελευθέρωσης» των μεταφορών, που προωθούν η Ευρωπαϊκή Ένωση, η κυβέρνηση Μητσοτάκη, ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, λαμβάνει πολλές μορφές παραχώρησης και ιδιωτικοποίησης. Όπως διευκρίνισε, η συμμετοχή του κράτους στα πακέτα μετοχών των λιμανιών που είναι Ανώνυμες Εταιρείες, στόχο έχει το κέρδος των επιχειρηματικών ομίλων που δραστηριοποιούνται στα λιμάνια, μέσω και της επίτευξης φτηνής εργατικής δύναμης. Άλλωστε, συμπλήρωσε, το παράδειγμα της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά προμηνύει ότι βασικό στοιχείο της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων είναι η απόσπαση περισσότερης υπεραξίας και άρα η μεγιστοποίηση της κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους, μέσω αλλαγών  στις εργασιακές σχέσεις σε βάρος των εργαζομένων, της κατάργησης της μόνιμης και πλήρους εργασίας, της επέκτασης των ευέλικτων μορφών εργασίας, της μείωσης του αριθμού εργαζομένων και της εντατικοποίησης της δουλειάς. 

   Η μία από τις δύο συμβάσεις του νομοσχεδίου αφορά στην πώληση του 67% της Α.Ε. του λιμανιού της Ηγουμενίτσας στην εταιρεία «Grimaldi», έναντι τιμήματος 84,17 εκατ. ευρώ. Ουσιαστικά, πρόκειται για τροποποιήσεις των δύο αρχικών συμβάσεων που υπογράφηκαν το 2002 και το 2018. 

   Για την παραχώρηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, ο Γιάννης Δελής επισήμανε, μεταξύ άλλων, ότι τα «δωράκια στο κεφάλαιο δεν έχουν σταματημό», καθώς εισάγεται ο όρος της «σιωπηρής έγκρισης», δηλαδή όταν ο παραχωρησιούχος καταθέτει ένα αίτημα για έργα ή αλλαγές και η αρμόδια υπηρεσία δεν προλαβαίνει να απαντήσει, πράγμα σύνηθες λόγω της τεράστιας υποστελέχωσης, αυτό θα σημαίνει ότι εγκρίνεται!

   Το ΚΚΕ, διευκρίνισε, ο βουλευτής, θα καταψηφίσει το νομοσχέδιο που φέρει τον τίτλο «Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Τροποποίησης και Κωδικοποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.” – Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της “Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.”».

   Στην αντίπερα όχθη, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ισχυρίστηκε ότι, με τη σύμβαση παραχώρησης, θα δοθεί μια ανάσα πνοής στη Θεσπρωτία, και ότι, ουσιαστικά, επιτυγχάνεται μια τεράστια παρέμβαση υπέρ των συμφερόντων του δήμου, επειδή θα του παραχωρηθεί το παραλιακό μέτωπο 6.000 στρεμμάτων του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, που ήταν πάγια διεκδίκηση της πόλης εδώ και πολλές δεκαετίες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.